B2B Veel gestelde vragen

Deze B2B veel-gestelde-vragen zijn het laatst gewijzigd op 19 december 2016

Algemeen

Om Premiummember te worden bij Rome Producten.nl dient u een (jaar)omzet behaald te hebben van EUR 5.000 (excl. verzendkosten en BTW)

Ja, wij leveren zowel aan particulieren als aan de door ons geselecteerde webwinkels. Minimum vereisten voor webwinkels zijn o.a. KvK inschrijving (en/of geldig BTW-nummer) en een actieve webwinkel.

Nee, wij berekenen geen inschrijfkosten of maandelijkse kosten voor het gebruik maken van onze productfeeds en/of koppelingen. U betaalt dus alleen voor de door u verkochte goederen en verzendkosten.

Wij geven voor elk artikel een verkoopadviesprijs aan, u bepaalt echter zelf voor welke prijs u het artikel aanbiedt. Daarnaast is uw netto-inkoopprijs afhankelijk van in welke klantengroep u bent ingedeeld. Let op: U mag niet onder de adviesprijs verkopen, zo houden wij de markt schoon.

Nee, wij leveren geen pakbon of factuur mee. Verzenden onder uw eigen bedrijfsnaam is mogelijk in een Premium-account.  Heeft u geen eigen verzendaccount bij ons dan wordt er als verzender vermeld: RiSa Outdoor Solutions

Dit is de door ons geadviseerde verkoopprijs: incl. BTW, en excl. verzendkosten. Deze winkel-adviesprijs is een reële en marktconforme prijs waarmee u concurrerend kunt werken. U bent natuurlijk vrij om uw eigen verkoopprijs te bepalen.

Nee, Rome Producten hanteert geen minimum orderbedrag.

Ja, alle getoonde artikelen hebben wij in eigen voorraad. Wij werken niet met voorraad van derden.

Nee, u bepaalt zelf of u het hele assortiment dan wel een gedeelte van ons assortiment opneemt.

Uw account is (nog) niet door ons geactiveerd. Dit kan meerdere redenen hebben: U heeft zich recent aangemeld, controle en activatie kan ca. 2 werkdagen duren.
De door u ingevulde gegevens zijn incompleet of onjuist. Uw account is langere tijd inactief geweest.
Voor vragen hierover kunt u contact opnemen via klantenservice@romeproducten.nl

Vul uw bedrijfsgegevens zo compleet mogelijk in, KvK, BTW-nummer en de URL van uw webwinkel zijn verplicht.
De door u ingevulde gegevens worden door ons gecontroleerd. Accountaanvragen voor niet-actieve webshops worden niet geaccepteerd. Niet compleet ingevulde aanmeldingen worden niet goedgekeurd.  U ontvangt bericht van ons zodra uw account is goedgekeurd.

NAW gegevens kunt u wijzigen Mijn Account: Accountinformatie / Adresboek.
Van evt. wijzigingen m.b.t. Bedrijfsnaamwijziging en/of KvK-nummer en BTW-nummer dient u ons per email op de hoogte te stellen. Accounts waarvan KvK-nummer en/of BTW-nummer niet meer geldig zijn worden door ons gedeactiveerd.

Assortiment en Productinformatie

Per artikel is er een voorraadindicatie aangegeven. Wanneer de voorraad-indicatie “beperkte voorraad” aangeeft houdt dit in dat er nog slechts enkele stuks leverbaar zijn of dat dit een uitlopend artikel betreft. Over het algemeen zijn alle producten uit voorraad leverbaar of worden na besteld.

Ja, momenteel zijn er ruim 100 artikelen direct leverbaar. Wekelijks worden nieuwe Rome Cookware artikelen toegevoegd. Ons streven is om u medio 2017 ruim 1.000 artikelen te kunnen aanbieden uit eigen voorraad.

Nee, u bent vrij om uw eigen verkoopprijs te bepalen. Let op: U mag niet onder onze verkoopprijs verkopen.

Met onze verkoopadviesprijs geven wij de gangbare detailhandelsprijs (incl. verzendkosten) weer. Op de zogenaamde “concurrentie-artikelen” zult u inderdaad minder marge kunnen nemen.

Als wij uw account hebben goedgekeurd mag u inderdaad onze teksten en afbeeldingen gebruiken in uw webshop. Wij raden u echter aan om zonodig artikelnamen en productomschrijvingen zelf te herschrijven om zodoende beter te scoren op SEO-gebied.

Productfeeds en koppelingen

Klanten met een goedgekeurd account kunnen gebruik maken onze productfeeds (CSV- en XML formaat).
In deze productfeeds is alle product-informatie opgenomen die u ook op onze website vindt.
Deze productfeed kunt u opvragen bij klantenservice@romeproducten.nl.

Nee, voor technische ondersteuning dient u contact op te nemen met de helpdesk van uw webwinkel software of met uw webbouwer.

Bestellen

Bestellingen voert u handmatig in onze webshop in. U hoeft alleen per bestelling het afleveradres in te geven.
Een bestelling invoeren duurt gemiddeld nog geen minuut.

Omdat al onze orders geautomatiseerd verwerkt worden is dit helaas niet mogelijk.

Betalen

U kunt uw bestellingen betalen via: PayPal of iDEAL / MisterCash / SofortBanking of de Webshop Giftcard.

Verzenden

Alle bestellingen die voor 12.00 uur worden geplaatst worden de volgende werkdag verzonden.

Wij verzenden met de DPD.

Wij berekenen GEEN VERZENKOSTEN a EUR 6.95 incl. BTW voor zendingen binnen Nederland. Voor buitenlandse zendingen naar België en Duitsland wordt EUR 10,75 doorberekend. Al deze tarieven zijn ongeacht gewicht en/of afmeting en ongeacht het aantal artikelen of kartons.